Monday, June 4, 2012

Cara terbaik untuk memikat wanita... =)

Salam
Merasakan diri tidak layak untuk perempuan ? Kurang keyakinan diri? Ini hanya pendapat dari owner blog ini sahaja, terpulang untuk menerima atau tidak. Mungkin cara anda untuk memikat salah dan tak kena dengan caranya.

1. Jangan terburu-buru. Jangan nampak desperate sangat nak mencari   
    pasangan

2. Jadi diri sendiri. Tetapi agak-agaklah time makan tu, jangan gelojoh.

3. Cakap jangan terlalu cover. Saya, awak, .. ouchh.. awkwarddd..(tangan di  
    bahu). At least I and U, panggil nama pun ok.

4. Jangan terlalu memuji and ayat jangan nak manis sangatlah. Biasa-biasa  
    je. " U nampak cantik sangat harini'.
    Kalau nak puji juga, pujilah dengan ikhlas, jangan disebabkan anda nak   
    memikat , anda puji secara berlebihan. Salah sama sekali. Perempuan  
    boleh baca kalau kamu tak ikhlas and nampak sangat kamu suka dekat  
    perempuan bukan sebab hati kamu tetapi sebab kecantikan perempuan    
    tersebut. Jadi, perempuan akan berfikir, so let say, satu hari nanti ada 
    accident dan muka berong-berong anda akan cari lain.

5. Jangan tunjuk pandai walaupun anda pandai. Biar perempuan tahu sendiri

6. Jangan jadi penakut. Bila anda dah suka cakap terus terang. Tetapi jangan  
    mengharap atau kecewa jika anda tidak diterima. Yang penting terus 
   terang. Perempuan lebih menghargai dan memperlihatkan anda bersungguh-
   sungguh.

7. Sentiasa cool dan matang. Jangan gelabah kalau react dengan apa-apa 
    problem

8. Berfikir dulu sebelum cakap. Kalau rasa perkataan anda nak cakap tu 
    macam over sangat, better jangan cakap.

9.  Jangan meninggikan diri ketika berbual. Ooops, meninggi diri akan  
    membuatkan perempuan annoying dengan anda even memang terserlah 
    kehandsome anda itu. Jaga-jaga.

10. Tegur secara berhemah. First keluar jangan nak memandai bagi komen 
     negative kat pasangan anda dari segi pakaian, memang sebenarnya ada 
     potensi untuk di reject. Terima seadanya.

11.Jaga-jaga status di FB and Twitter. Kalau dah status kat facebook pun 
    macam selalu nak marah- marah, tak puas hati sini sana. Anda sebenarnya 
    sedang menjatuhkan saham diri anda. Ini menunjukkan anda tidak mampu 
    menjaga atau mengawal perasaan anda. Mungkin sekali dua bolehla, tetapi  
    lama-lama rasanya akan bakal tidak dilayan.

12.Kalau msg anda tak di reply, jangan keep on sending. Lagi akan 
    membuatkan perempuan annoying. Kena faham, kadang-kadang perempuan 
    ni lebih banyak berfikir. Sebaiknya, bersabarlah dan jika ada respond, itu  
    menujukkan positive dan jika tidak, teruskan bersabar. Perempuan 
    memerlukan masa walaupun kamu da cukup perfect. 

13.Jaga tingkah laku. Jangan gelak kuat-kuat or cakap kuat-kuat sampai  
    dengar satu restoran. Sebaliknya, cakap lah dengan penuh gentleman. 

Perempuan memerlukan masa untuk berfikir kerana perempuan yang sejati yang di cari mereka sebenarnya bukan pasangan yang kacak, berharta . Mereka cuma hanya perlukan agama, akhlak, kejujuran dan kesetiaan. Mungkin perempuan yang hanya melihat kekacakan dan harta bagi mereka untuk hiburan dunia semata dan mereka sebenarnya tidak berniat pun nak jadikan anda pasangan mereka... =) Ini hanyalah pandangan owner blog ini, terpulanglah samada ingin menerima atau tidak. Mungkin ada kelemahan lelaki yang mungkin mereka tidak perasan, jadi di atas mungkin merupakan sesutau yang lelaki terlepas pandang.
Maaf jika ada perkataan yang terlalu sempoi, ini kerana bagi anda senang faham. =) Peace ..

TAMMAT



7 comments:

saya_arief said...

nanty nak cuba.
:)

hucsna-B.K said...

arief cuba jgn ta cuba~

MéuzAngelo™ XXIII said...

aku nak pompuan paham je yg aku takleh sms or angkat call masa tgh drive dan keje.. aku tgk kwn2 aku masa driving pun sibuk si gf call ajak berborak n sms. tak reply marah pulak si gf.. kalau ye pun nk eksiden, jgn la masa aku ade dalam kete tu.. haha

Admin said...

hmmm cara memikat wanita ini bagus juga sih, tapi kalau menurut aku ada sedikit yang lebih penting, yaitu "be yourself" wanita lebih suka pada pria yang apa adanya, bukan sekedar drama atau topeng sahaja,
So, kalau korang dapat wanita pun yang boleh menerimamu apa adanya bukan karena trik atau bahasa yang kamu gunakan.

Kalau husna suka lelaki yang berbuat baik "hanya" didepan wanita tapi tidak dibelakangnya, aku tak tau..

hucsna-B.K said...

yup2, betul =)

Admin said...

Perempuan ni bagi saya memang misteri sebab nak pikat kena guna teknik yang betul, kalau x melepas la... huhu, masa kat sekolah dulu, lelaki yang feymes ni biasanya adalah lelaki yang periang n kelakar, tapi kalau sampai tahap annoying jadi menyampah plk kn? haha


Di sini juga ada doa >>
Doa Pengasih, Pelembut Hati Suami Isteri Anak dan Sesiapa Sahaja

Abd Iddris said...

Assalamualaikum...
Aku nak share kat korang pengalaman aku. Pengalaman aku pasal biasalah pasal Isteri aku . Terjadi masa lagi 3bulan nak berlangsung isteri aku buat perangai . Ok nak dijadikan cerita isteri aku buat perangai untuk putuskan ikatan selepas dia jumpa bekas lelaki dia yang KONON nak jumpa for the last chance . Ok aku izinkan . Dan selepas je dia balik dia terus berubah . Awalnya aku pikir dia letih atau apa . tapi lama kelamaan dia berubah dan makin lama dia terus buat keputusan BODOHH ! Bayangkan aku takpunya masa time tu . dan aku try berdoa siang malam . solat , berubat sana sini pun tak lut . Aku jadi rambang mata untuk call satu2 bomoh yg ada kat sini . dari mula smpailah aku stop untuk tengok website . Ok first bomoh bodoh yang aku berubat dulu dengan bantuan dalam website .

1. TOK KENCANA - Wuishhh citer dia memang takboleh di sangkal lagi dan sesiapa dah cuba pasti tau kebenarannya . Tok kencana menggunakan rawatan paku . Harga takde lah mahal mana . RM2K je . semua boleh buat . So aku pon buat lah dan dia kata bagi tempoh seminggu untuk tengok kesannya . Last2 HARAM JADAH !!!! Satu benda tak jadi . Aku tanya Tok Kencana tu . Dia kata kena buat lagi sekali . So dia letakkan maharnya lagi . Bodoh ke ? Takpelah macamni sahaja lagi .

Aku listkan BOMOH2 BABI YANG AKU DAH BERUBAT
1.TOK KENCANA - RM2K
2.KAK DAYANG - RM4K JUGAK LAH
3.PAK OSMAN - RM3K
4.KAK LENNY - RM2K LEBIH
5.KAK HABSAH - RM3K
6.PAK BUYONG -RM1K

HAIH RAMAI LAGI SEBENARNYA TAPI AKU HIGHLINE KAN NAMA2 FAMOUS KAT NI. So masa tu aku pikir aku mungkin takde jodoh dengan dia dan memperisterikan dia . Sampailah aku dapat no bomoh dari member aku . Time tu aku dah rasa putus asa tapi hati masih nak mencuba untuk last chance . akhirnya aku tawakal jela dan berubat dengan bomoh kat indonesia yg member aku suggest. Dan alhamdulillah kesan dia ada nampak perubahan dan aku taktahu dia buat atau lakukan macam mana . sekarang ni dah 11 bulan dah berlalu . isteri aku pon tengah mengandung . Hahahahah ! So the end of the story aku nak pesan kepada sesiapa yg tengah terdesak untuk berubat tu hati2 lah untuk memilih bomoh . Memang susah nak cari yang betul2 tulin melainkan kalau ada pon banyak yg tipu , Kalau tak korang jadi macam aku tu . Ha sampai situ saja lah aku punya cerita harini . Ada masa aku terjah lagi kat sini . Sebelum tu kepada sesiapa nak no bomoh yang menyettelkan masalah aku tu boleh WhatsApp kan aku 01169489574 . Assalamualaikum