Tuesday, September 25, 2012

Calon

Salam

Disebabkan tajuk ini aku rasa merupakan topik-topik yang hangat digossipkan girl-girl kalau dah berkumpul tu. Pantang kumpul sikit biasanya akan ada terkeluar juga topik ni akhirnya, tak terkecuali dengan aku. Aha, honestly aku rasa semua orang akan suka topik ringan macamni, kadang-kadang best juga topik macamni, dari situ aku dapat fikir lain orang lain tastenya. Ada yang suka lelaki rambut panjang, ada yang suka rambut pendek, ada yang suka badan sedang-sedang, ada yang suka kurus dan tak kurang pula ada yang langsung tak suka lelaki berotot mungkin sebab nampak weird. Hoo..


cousins . Both are taken except admin.Aha

Baiklah, kebanyakan member-member aku ramai yang suka lelaki yang pendiam, tak romantik sangat, tak lokek dan yang paling penting PELAWAK. Begitu juga dengan aku, dalam banyak-banyak criteria , criteria lawak yang aku pertimbangkan. Tapi janganlah sampai terover pula sampai girl-girl pelik" Pehal mamat ni" Aha. Pandai-pandai control la orang cakap. Aha. Kebanyakan girl-girl juga suka yang berambut panjang, guna jari pun boleh. Tapi pendapat aku kalau dah kerja, mungkin agak susah nak bela rambut panjang. Cukuplah sekadar rambut yang tampak segar dan kemas. Jangan skema sangat kot. Ahaha

Ok, honestly la kan. Aku rasa perempuan ni nak seorang lelaki yang matang physically and mentally. Physically here means the way you dress up, walk senang nak bagi cerita benda yang kita nampak. Maksud lebih sempoi, janganlah terkinja-kinja jalan tu, nak hip-hop bagai, cakap sampai satu restoran dengar. Just yang sedang-sedang saja, ewah. Mentally pula dari segi cara selesai masalah, cara bekerja, cara nasihat, macamtulah lebih kurang. Yang lain fikirlah sendiri. Hanya dua kompenan ni biasanya. Physically and mentally. Aku rasa lelaki pun akan pertimbangkan kedua elemen ni kan.

Aku rasa perempuan takdelah memilih sangat, yang penting agama mesti tip top dan hormat family. Tu pun kalau perempuan tu betul-betul sayang la. The big concern is, ibu bapa kita, kalau lelaki tu jenis pandai ambil hati, then memang dah kira on la tu bagi perempuan sebab perempuan akan akan  lebih mementingkan perasaan ibu bapa, kalau ibu bapa senang dengan pilihan mereka, barulah mereka senang hati menerima lelaki itu. Yanag penting kebahagiaan ibu bapa mereka bukan mereka(perempuan)

p/s

Ey napelah aku tiba-tiba usulkan topik ni kan.Tetttt... Ok lah. topik ni hanya nak berkongsi, terpulang untuk menerima atau sebaliknya cuz masing-masing punyai pendapat sendiri. Mungkin juga sebab demam orang kahwin awal dan aku rasa "kahwin awal " ni bermusim juga kot. hee.. Btw, siapa yang akan melangsungkan or baru melangsungkan pertunangan or perkahwinan aku ingin mengucapkan Selamat Bertunan/ Selamat Pengantin Baru. Semoiga berbahagia sehingga ke akhir hayat. Aminnn.. =)

TAMMAT

5 comments:

Mohd Hafizzul said...

selamat bertunang...

hucsna-B.K said...

xter hee..=)

Nurfarahana A.Aziz said...

huwuwuw lagi satu perempuan tak elok mencarut..hilang terus kemanisan..:)

Ikan_Pari@@ said...

lelaki elok ke mencarut? =O

hucsna-B.K said...

nurfarahana.. err, apa kaitan entry ni dgn mencarut?? =)

pari err, npe ttbe msuk mencarut ni.. mcm out of topic je??? hmmm =_='