Thursday, October 11, 2012

Novel kita =)

Salam
Masa aku kecil dahulu, aku selalu berangan nak jadi pilot. Tapi berangan je lah. Last last member yang dapat. Argh jealous sekejap. Nasib baik dia lelaki kalau perempuan lagi bertambahlah jealous aku ni. Ok, tu nak habaq mai yang aku ni kuat berangan. Okeyh, sebenarnya cuti lama ni aku banyak duduk rumah menghabiskan baca novel. Sebenarnya aku ni bukan peminat novel di suatu ketika dulu, kira boleh kira dengan jari je bilangan .but lately aku tengok aku macam tiba-tiba minat pula nak baca novel. Novel yang baru-baru ini aku pinjam dari member aku nana telah membuatkan aku tiba-tiba minat pula nak membaca. Novel tersebut bertajuk "Takut Kahwin" . Ha, memang kenalah dengan aku cerita tu. Aha, takdelah kena sangat pun sebenarnya, best jugalah. Jadi minat membaca novel terbawa-bawa sampai mimpi kadang-kadang. Aigo. 



Kadang-kadang ada novel yang macam kena je dengan jiwa . Wah kelas. Aku pun sebenarnya tiadalah power sangat pun bab-bab cinta ni, tapi nak habaq mai, bagi aku kalau nak bercinta sekalipun, janganlah macam sayang lebih-lebih sangat takut terkecewa pon lebih. Baik macam 70% untuk diri 30% untuk cinta. Jangan bagi 100% . And lagi satu, jangan nampakkan sangat kita sayang dekat marka kita tu, nanti dia menggedik lebih. Better so-so je. Lainlah kalau dah kahwin. Tapi bagi aku dah kahwin pun tak bolehla nak bagi 100%. Mungkin ratio nye akan jadi 60 / 40 naik 10 % sikit je cause we never know our future yet. Taat tu taat lah tapi kena selalu beware. Even dah kahwin. Macam-macam boleh berlaku. Yang 60% tu lebih baik cinta dekat Tuhan, Nabi, Parents, family. Tu bagi akulah. Sebab aku ni takut juga tengok kes yang tak sepatutnya terjadi. Nanti duk sayang terlebih sangat, diri sendiri merana. Ha, anda pula bagaimana?




p/s Statement hanyalah pendapat owner blog ini sahaja. Masing-masing mempunyai pandangan tersendiri.

TAMMAT

No comments: