Sunday, October 28, 2012

Tips tak buncit

Salam
Disebabkan ramai antara kita yang selalu mencari tips untuk kurus, jadi harini aku nak kongsi tips untuk tidak buncit. Senang je sebenarnya. 

Pertama jangan makan bersulamkan air. Digalakkan minum selepas 15 minit or setengah jam selepas makan. Namun, jika kita tercekik, jangan teragak-agak untuk minum kerana jika anda tidak minum, kemungkinan besar anda akan berada di ICU. 

Lebih bagus minum air setengah jam or 1 hour sebelum makan, nanti tiadalah nafsu makan macam ikan buntal kelaparan


With zara, untuk kesan buncit menurun dengan lebih cepat, minta budak-budak untuk meloncat-loncat kegembiraan di atas perut tanpa rasa bersalah. Ok, jangan buat!

Yang kedua, banyakkan mengunyah kerana apabila kita mengunyah kita sebenarnya telah membantu perut untuk menghadamkan makanan. So, kita boleh bagi perut relax sedikit.  Sebab itu, sunnah Nabi kunyah makanan sebanyak 40 kali. Apabila kita mengunyah banyak, jadi selera kita akan kurang. Cuba untuk letakkan sudu sesudah kita menyuap makanan dan nikmatilah makanan itu.

Seterusnya, sebelum tidur, jangan lupa memberus gigi. Kenapa? Sebab pada waktu pagi, kita digalakkan terus minum air kosong. Apabila kita terus minum air kosong sebenarnya kita sedang mencuci perut kita dari toksin. Jadi the point untuk masalah buncit ini ialah permainan antara kita dengan air.

Kita juga boleh amalkan sit up untuk mengurangkan masalah buncit ini.

Sedikit tips kurus dengan cepat 

Lagi satu tips yang aku baca sebelum-sebelum ni, minuman caffeine tanpa gula mampu menurunkan berat badan 3 kali ganda dibandingkan dengan air biasa. Yang penting selepas minum kita terus buat kerja or exercise. 

Dan minum lah green tea but make sure without sugar okeyh sebab dia meninhkatkan kadar metabolism. So, selalulah pergi sushi king. =P 

And amalkan makan betik dan pisang kerana ia memudahkan penghadaman . Tryla dulu baru anda tahu. Jeng3


p/s Aku memang susah nak minum air 8 gelas sehari 

No comments: