Thursday, July 11, 2013

Transformasi Ramadhan Day 1 =)

Salam
Gitew ye.
Harini, puasa pertama BK banyak minum air suam, dan tadi waktu berbuka bersama, kuantiti hanya separuh pingan nasi macam biasa, banyak pengambilan protein and air suam sebelum tidur. Disebabkan BK demam sekarang, so pengambilan air suam tu diambil lebih banyak dari biasa.



Time class pagi tadi, nampak ta muka puasa tu. Lolz

So far, berat BK 54kg, even ada kawan BK like lagi kurus 40 something, but bak kata pepatah lecturer BK, who cares. Lulz, berat sekarang pun BK tak kisah sangat just nak rasa fit je sekarang so that boleh lakukan aktiviti yang extreme lagi mutu keunggulan. Nway, puasa tahun ni BK juga target nak jaga kesihatan lebih, sebab masa kita puasa di siang hari tu kan actually sistem dalam badan kita like di rearrange, so kalau tiba-tiba rasa lapar tu, mesti fikir owh perut kita tengah process, so rasa macam sihat and ta kisah pun kalau lapar, then alang-alang dia tengah process tu why not kita pun ambil inisiatif menyihatkan lagi tubuh badan kita dengan makanan dan minuman yang berkhasiat dan tidak terlalu manis. 


Btw, tadi after class and on my way to hometown, ada yellow ferrari lalu sebelah. Terus semangat nak bawa kereta. Ha, Nampk ta yang dekat first lane tu. Lulz

Ok, transformasi yang BK katakan ni hanyalah transformasi fizikal yang tangible(mengapplykan term-term accounting and economics) lulz, kalau dalaman or in terms of spiritual tu kita sendiri sahaja yang dapat rasa dan BK rasa tak perlulah kita kongsikan. Nanti kang jadi tak ikhlas pula amal ibadat kita sebab setiap perkara yang baik kita buat tak perlulah rasa na kena tunjuk-tunjuk. Enough Tuhan sahaja yang tahu. Tak gituew der =)

So, first day, 54 kg, tunggu sampai habis Ramadhan, tengok makin naik ke makin turun. Tett.

Kla
Jangan lupa niat puasa and sahur
Bubye Salam

TAMMAT




3 comments:

Mohd Hafizzul said...

selamat berpuasa cik BK

Unknown said...

setuju dgn perkataan 'kekal fit' tu.... berat ke... ringan ke... yg penting keampuhan dan kemampuan kita untuk melakukan pelbagai perkara especially yg asak2...

hucsna-B.K said...

slamat berpose xterminatorr..
sam- yup2, kalau kurus ta fit ta guna juga