Tuesday, March 13, 2012

Doa putus cinta (mengatasi kekecewaan)

Salam
Ikhtiar untuk melupakan pasangan setelah mengalami proses perpisahan/penceraian merupakan sesuatu yang amat diperlukan untuk mengembalikan semula semangat dan mengelakkan diri daripada mengalami hypertension serta mengelakkan dari melakukan sesuatu yang di luar kawalan.

Tidak kiralah kepada yang baru mengalami perpisahan semasa dalam bercinta mahupun yang sudah bercerai setelah beberapa tahun atau mungkin yang baru beberapa hari mengalami proses penceraian serta yang mungkin baru putus tunang.

Jangan risau, kerana Islam itu sendiri sangat universal dan sangat lengkap. Sangat memahami dan menyeluruh. Dari perkara-perkara yang sekecil kuman sehinggalah yang besar, kita sebenarnya sudah dikurniakan doa-doa yang tertentu untuk kita memohon pertolongon kepadaNya. Cuma mungkin kita yang tidak pernah atau belum berkesempatan untuk mencari doa-doa ini. Jadi mari kita lihat doanya



Firman Allah

"Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Ku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu akan masuk ke Neraka Jahannan keadaan hina dina"

(Ghafir, ayat 60)



Sumber

TAMMAT



2 comments:

Ikan_Pari@@ said...

ha kalau doa sebelum ni kamu tak gune, gune doa ni pulak

hucsna-B.K said...

amboii pariii.. sy ta pernh ad bf laa. so blum ssuai lgi utk diaplikasikan .. ahaha