Tuesday, March 27, 2012

Penggunaan Facebook di tempat kerja membuatkan pekerja gembira


Salam
Kini sudah banyak majikan sedar tentang penggunaan Facebook di office tidak membuang masa dan tidak membawa harm kepada prestasi pekerja. Begitu juga di office tempat BK intern ni, Facebook dan laman sosial lain tidak disekat. Kebanyakan majikan sedar bahawa pekerja bekerja kuat throughout the day.
Tak kurang, banyak pekerja yang bekerja lebih masa di office dan bekerja lebih di rumah. Jadi menerusi penggunaan laman sosial yang sedikit ini sangatlah adil antara pekerja dan majikanuntuk menggunakan facebook


Cuba bayangkan jika kita sepanjang hari membuat kerja mengadap pc sahaja. Tentu kita semua akan bosan. Sesetengah IT Managers percaya penggunaan Facebook di tempat kerja membuatkan pekerja gembira dan lebih kualiti dalam mengeluarkan output, reports Computerworld. Selain itu, kita secara tidak langsung dapat menambahkan pesaing melalui facebook.

Bagi pendapat BK sendiri, BK rasa penggunaan facebook di pejabat ini mempunyai pros and cons. Tetapi ia dilihat banayak kepada pros. Mengapa? sebab BK ini seorang yang tak suka buat satu kerja dalam satu masa. Jadi BK akan membuat 2,3 kerja dalam satu masa kerana bagi BK ia akan membuatkan otak BK berasa active. Biasanya BK akan letak ketepi tentang fokus kerana kadang-kadang fokus itu akan membuatkan kita tidak seronok untuk bekerja, hilang sifat ingin tahu, dan hilang tentang news tempat luar. Penggunaan facebook juga mampu menghilangkan perasaan mengantuk.

p/s . Kadang-kadang kita kena sedar bahawa dunia kini sudah berubah, dan penggunaan laman sosial seperti Facebook dan Twitter ini memberi banyak membawa manfaat kepada pekerja.

Sumber

TAMMAT




4 comments:

Ikan_Pari@@ said...

tambah saya di facebook kambenggurunhensem@turban.kom

hucsna-B.K said...

pon bolryy pariii

Ikan_Pari@@ said...

bolryy pon ok

hucsna-B.K said...

eeeeeeeeeeee pari nizzz.. typoo laaa