Wednesday, December 8, 2010

Tutorial shawl - (sweet&special) Part 3 -bergaya dengan si boodark kewchik~santaI-santai di tepi pantai

Mahu ke pantai atau pulau indah(tett.....) yang mengasyikkan dan tidak tahu cara apa yang sesuai untuk digayakan?
Boodark Kewchik ada penyelesainnya!!!


Wah, aku rasa macam menjadi betul promotion aku, rasa nak jentik-jentik hidung aku ni. Orait2. Gaya ini sesuai untuk tempat yang santai-santai , dan kalau dapat lihat ada sedikit wavy-wavy macam tu di salah satu side pada style kali ini. So, bila u all dekat pantai ditiup angin bayu laut, nanti dia nampak macam terbang-terbang sikit shawl at that side tu. So, time tu bersedia untuk meng'snap-snap sebab confirm cun n cute sangat time tu.

Ok let's check this out...

Bahan-bahan:

1. Shawl(kalau boleh cari shawl yang mempunyai texture yang lembut dan mudah untuk di flowy-flowy . Cari shawl yang panjang)
2. Anak tudung
3. 4pin tudung
4. Camera




1. Pakai anak tudung dan letakkan shawl di atas. Pastikan hujung shawl sama level.
Apa tujuan boodark kewchik tunjukkan anak tudung tu??? Sebab ada one part of the shawl yang akan menampakkan anak tudung tu untuk bagi tone di situ... boodark kewchik agak memberatkan sikit warna-warna ni.:)



2. .Ok, da sama level, kemudian ambil satu side of the shawl dan tarik sedikit ke opposite side dan pastikan smart dan tersusun. Bawa satu lagi side ke belakang. Style kali ini tidak seluruh anak tudung,Ia hanya akan digunakan pada sedikit pada one part of the shawl.Kemudian lipatkan supaya terbentuk 2 layer


3. Pusing-pusingkan


4. Bawa shawl tadi di atas


5. Atas, pandangan sisi.Satu pin diperlukan


6. Pin dan kemaskan. Next, bawakan satu lagi side ke hadapan


7. Dan time inilah anak bertudung akan berguna untuk style ini. Tarik shawl menjadi lebar untuk dapatkan flow yang yang cantik . Sila lihat next step.


8. Bawa shawl tadi ke belakang dan pinkan. Nampakkan, satu flow akan terbentuk. Flow inilah yang akan membuatkan style ini menarik dan elegan gitu.


9. Ok, da nak siap da.ha, excited sensorang. Jadi bila angin tiup-tiup akan menampakkan anak tudung tadi. Jadi, kalau nak tahu lebih, Sila cuba dan pergi tepi pantai ok..:)


10. Kemudian jangan lupa pinkan.


11. Dah siap!!! It s time untuk posing-posing.


Pandangan sisi.


Kasi tengok kat belakang sikit


Depan sikit


Sisi sikit


Dan dah penat.


Posing


Ok.finish!!! Try jangan tak try!!!

TAMMAT...

No comments: